Tidigare VD tillbaka som ny styrelseordförande!

Vid en extra bolagsstämma nyligen valdes Bobi Wallenberg in som ny styrelseordförande för XL-BYGGPARTNER. Bobi Wallenberg var en mycket framgångsrik och omtyckt VD för bolaget under åren 2014-2016 innan han fortsatte sin VD karriär inom andra branscher. Idag är han VD för Vanpee AB, ett företag inom börsnoterade Lagercrantz Group.

-"Vi är ett företag i ständig utveckling och vi har bara bra erfarenheter av att jobba med extern styrelseordförande" säger Johan Rosendahl, grundare och VD i bolaget. XL-BYGGPARTNER har bedrivit professionellt styrelsearbete och haft extern ordförande i snart 10 års tid nu.

-"Jag är stolt och mycket glad över att få komma tillbaka till XL-BYGGPARTNER som jag vet är ett bolag med stora möjligheter framöver och som har ett fantastiskt gäng trogna medarbetare och kunder" säger Bobi Wallenberg. "Inom företaget finns en härlig gemenskap och man jobbar väldigt kundnära och engagerat vilket skapar en känsla av komma tillbaka hem till en familj" avslutar Bobi.

XL-BYGGPARTNER är ett bolag med ständig tillväxt och god lönsamhet. Under 2017 omsatte företaget 187 miljoner kronor vilket är en ökning med 6,2% jämfört med föregående år.

XL-BYGGPARTNER AB omsätter ca 190 mkr och har ca 40 anställda. Bolaget säljer byggmaterial med tillhörande tjänsteutbud till byggföretag vid fyra proffsbutiker i Stockholm - Segeltorp, Tullinge, Sorunda och Vaxholm. I Segeltorp finns också bolagets logistikcenter och ett servicekontor. Bolagets affärsidé är att med stort personligt engagemang vara Byggarnas Bästa Partner. Bolaget är privatägt och ingår i XL-BYGG, Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja.