XL-Byggpartner byter namn till Byggarnas Partner

Samma bolag, samma ägare men inom kort med ny kedjetillhörighet. Privatägt och entreprenörlett. XL-Byggpartner AB byter namn till Byggarnas Partner AB.

I och med att XL-Byggpartner AB lämnar XL-BYGG kedjan per den 31 augusti så byter också företaget namn och grafisk identitet. Det nya namnet kommer vara Byggarnas Partner AB.

-"Vi är vad vi heter! Vi är Byggarnas. Vi är Byggarnas Partner. Vi får nytt namn men vårt bolag fortsätter precis lika tidigare med samma affärsidé och verksamhet. Vi finns för Stockholms alla byggföretag som vill samarbeta med en personligt engagerad partner som hjälper till att få bygget att snurra" säger Johan Rosendahl, VD och delägare.

Bolagets fem proffsbutiker/brädgårdar i Stockholm kommer nu skyltas om med det nya namnet och den nya grafiska profilen. Företaget kommer verka under ett eget varumärke, Byggarnas Partner och att man är en del av den frivilliga inköpskedjan Woody Bygghandel.

Namnbytet träder i kraft den 1:a september.