Slutbesiktning vid Däcknor, Ulricehamn.

ByggArvid slutför 3000 kvm lagerlokal och showroom åt Däcknor i Ulricehamn

ByggArvid AB har avslutat byggandet av ett 3000 kvm stor lagerlokal med tillhörande showroom åt Däcknor AB längs R40 i Ulricehamn. Efter en lyckad slutbesiktning hade den nöjda kunden rest från Norrland för att besöka projektet och inspektera det färdiga resultatet.

Däcknor, ett distributionsföretag inom däckbranschen, har valt att etablera sig i Ulricehamn och ByggArvid AB har varit deras självklara samarbetspartner och huvudentreprenör för detta ambitiösa projekt. Byggnaden sträcker sig över en yta på cirka 3000 kvm och rymmer lagerlokal, kontor och showroom.

Kjell-Åke Elverum, ägare av Däcknor, berättade om deras vision för Däcknor-projektet och hur den har förverkligats i den färdiga byggnaden. Han poängterade vikten av att ha högkvalitativa faciliteter söderut för att kunna expandera sin verksamhet i hela Sverige.

För Däcknor är lagerlokalen och showroomet med dess funktioner av stor betydelse för deras verksamhetsbehov. Kjell-Åke Elverum framhävde att showroomet kommer att bidra till att locka fler kunder och skapa fler mötesplatser för affärsmöjligheter. Det är tydligt att Däcknor ser fram emot att stärka sin närvaro på marknaden med hjälp av den nya byggnaden.

ByggArvid AB, som entreprenör och huvudaktör i byggprocessen, har visat professionalism och kompetens enligt Kjell-Åke Elverum. Genom att använda en konsult som agerade som företrädare i dialogen med ByggArvid, har samarbetet mellan parterna varit utmärkt. Tillsammans har de lyckats skapa en imponerande byggnad som uppfyller Däcknors behov och förväntningar.