ByggArvid tar återigen uppdraget som totalentreprenör i den fortsatta utvecklingen av Lager 157 Logistics AB´s logistikcenter.

Nyhet -

För fjärde gången i rad: ByggArvid vinner upphandlingen för att bygga Etapp 4 av Lager 157s lagerbyggnad i Ulricehamn

I en fortsättning på deras långvariga samarbete har ByggArvid tillkännagivit att de har säkrat projektet att bygga Etapp 4 av Lager 157s lagerbyggnad på Rönnåsen i Ulricehamn. Denna nya etapp kommer att innefatta en tillbyggnad med en byggarea cirka 11 000 kvadratmeter, vilket tillsammans med tidigare etapper ger en imponerande yta på cirka 43 000 kvadratmeter när alla etapper är klara. Projektet markerar fjärde gången ByggArvid tar sig an ett projekt för Lager 157 Logistics AB, och företaget ser fram emot att återigen leverera högkvalitativa resultat i samarbete med en etablerad partner.

Kvalitet och pålitlighet: Nyckeln till framgång

"Vi har tidigare levererat med hög kvalitet, väldigt få eller inga besiktningsanmärkningar samt att vi överträffat förväntningarna och färdigställt byggnaden tidigare än vad kunden förväntat sig. Vi har även haft en genomgående bra relation med beställarens organisation. Vi har även, trots projektets och tidens utmaningar tagit oss an dessa, drivit på och hittat möjligheter och lösningar," delar Per Walfridsson, Affärs- och Marknadschef på ByggArvid.

Fokus på hållbarhet och effektivitet

När det gäller miljö- och hållbarhetsmål är ByggArvid drivna i att erbjuda "gröna" lösningar för att minska energiförbrukningen i fastigheten. "Vi har bland annat en option på en solcellsläggning. Därtill vill och ska vi erbjuda dem våra 'gröna' lösningar med till exempel fokus på att spara energi i fastigheten," tillägger Per.

Framtida planer och engagemang

ByggArvid ser med förväntan fram emot att påbörja arbetet. "Vi ser verkligen fram emot att sätta igång. Vi är otroligt stolta över att för 4:e gången få förtroende att genomföra detta projekt med en för oss självklar samarbetspartner. Logistikbyggnaden är numera en produkt vi utfört ett flertal gånger och som vi gärna gör igen. Våra medarbetare tycker om dessa typ av projekt och vi ser att vår organisation är väldigt bra på dem," avslutar Per.

Tidsplan och genomförande

Markarbeten pågår och preliminär byggstart är planerad till slutet av februari, med målet att tillbyggnaden ska vara klar i november. Med ett flertal delleveranser beräknas projektet vara färdigt i sin helhet första kvartalet 2025.

Genom detta projekt fortsätter ByggArvid att etablera sig som en pålitlig partner inom byggbranschen, och de ser fram emot att leverera ännu ett framgångsrikt projekt för Lager 157 Logistics AB.