De kan utses till Årets byggchef

De kan utses till Årets byggchef

Fem finalister har utsetts i tävlingen Årets byggchef. I december koras den fjortonde vinnaren av det prestigefyllda priset.

Sedan 2010 har Byggcheferna och Byggvärlden utsett Årets byggchef – ett pris för chefer inom hela samhällsbyggnadssektorn. Efter en öppen nomineringsperiod, där alla i branschen kunnat nominera kandidater, har en jury nu valt ut följande finalister till årets prisutdelning:

MARCUS PALMQVIST
Projektchef, Peab

ANDREAS KARLSTEN
Lokalförsörjningschef, Ale kommun

ANGELICA STARKE
Projekt- och byggledare, gruppchef, Sweco

DAN BJERREGÅRD
Platschef, Peab

KJELL BYE
HSEQ-chef, BRA Group

Vinnaren koras i december. Juryn som har sållat fram de fem finalisterna består av Amanda Borneke (Byggcheferna), Peter Åhs (Byggfakta), Viktoria Edelman (AG Advokat), Greger Gunnarsson (Airteam), Mustafa Sherif (Afry, Urbanistica podcast) och Carolina Detterfelt (JM Entprerenad, Årets byggchef 2022).