Möt Byggcheferna i Almedalen

Möt Byggcheferna i Almedalen

Den 27 juni–1 juli pågår Almedalsveckan i Visby. Byggcheferna deltar i flera seminarier om ledarskapets betydelse.

Byggcheferna är partner till Business Arena Almedalen 2023. Där medverkar vår ordförande Jeanet Corvinius i tre viktiga samtal: om att se möjligheter i en lågkonjunktur, om hur fastighetsbranschen kan locka medarbetare och om hur ledarskap kan vara nyckeln i klimatarbetet.

Dessutom gästar Jeanet Corvinius tidningen Chefs scen för att prata om ledarskap i kristider, i ett seminarium där Ledarna är medarrangör. Till detta branschöverskridande samtal tar hon med sig insikter från vår nya rapport Hur slår byggkrisen?, där drygt 3 000 byggchefer ger sin syn på nuläget och framtiden.

På plats i Almedalen finns även Byggchefernas styrelseledamöter Yvonne Stenman och Andréas Grüneberger.

Här är Byggchefernas seminarier under Almedalsveckan 2023:

28 juni
11.00–11.30: Går det att finna möjligheter även i lågkonjunktur?
Plats: Supper, Strandgatan 9 (Business Arena Almedalen)

13.00–13.20: Är ledarskapet nyckeln för att klimatarbetet ska lyckas?

29 juni
14.00–14.45: Att leda i kris och osäkra tider – vad behöver chefen?
Plats: Ledarskapsscenen (tidningen Chef), Donnersgatan 6

30 juni
11.00–11.30: Var och hur ska fastighetsbranschen hitta kompetenta medarbetare?