Byggcheferna är på plats i Almedalen

Ledarskapet i fokus när Byggcheferna samarbetar med DN i Almedalen

Vilket ledarskap krävs för att lösa byggbranschens problem med dödsolyckor, korruption och machokultur? Det är frågan i fokus när Byggcheferna i samarbete med Dagens Nyheter bjuder in till diskussion kl. 14.15-15.00 i Almedalen med några av samhällets och branschens mest tongivande representanter.

Deltar gör bland andra Skanska Sveriges vice vd Lars Jonson, Johanna Munch af Rosensköld, kontorschef i Tengboms ledningsgrupp, Peter Löfgren, vd ID06 och Urban Månsson, ledamot i Samhällsbyggnadssektorns Etiska råd och Kajsa Hessel, ordförande i Byggcheferna.

– Vi behöver långsiktigt bli 100 000 fler i samhällsbyggnadssektorn. För att lyckas behöver vi utveckla oss inom mångfald, säkerhet och affärsetik – områden som hänger ihop och som utan förbättringar hämmar branschens framtid. Här är chefer på alla nivåer nyckelpersoner för förändring, säger Kajsa Hessel.

Vill du veta mer? Kontakta Kajsa Hessel på 070-858 76 93.

Byggcheferna är en av 18 branschföreningar inom Ledarna – Sveriges chefsorganisation. Vi har drygt 16 500 medlemmar i olika delar av branschen, spridda över hela landet. Våra tre fokusområden är trygghet, ledarskap och branschutveckling. Vi arbetar för en förändrad och förbättrad byggbransch och jobbar för att skapa en bransch med goda förutsättningar för ett stimulerande och modernt ledarskap, där alla är lika mycket värda och arbetsmiljön den bästa – både för chefer och medarbetare.