Träffa Byggcheferna i Almedalen

Träffa Byggcheferna i Almedalen

På onsdagen arrangerar vi seminariet ”Lika barn leka sämst – vad – vad kan branscher med ojämn könsfördelning lära av varandra?”. Då samlar vi representanter från flera branscher för att utbyta erfarenheter och idéer med förhoppningen att hitta vägar framåt när det gäller bristande jämställdhet och arbetskulturer. I panelen ingår också jämställdhetsminister Åsa Regnér.

Seminariet kommer vi att sända live från vår Facebooksida. Läs mer om seminariet, inklusive paneldeltagare här:

SAMTALSSOFFAN KOMMER TILL ALMEDALEN ÄVEN I ÅR
Samtalssoffan kommer alltså att finnas i Almedalen för andra året i rad. Redan förra året lyckades vi locka alltifrån ministrar till gräsrötter att samtala i Samtalssoffan, soffan blev även finalist på listan Hetast i Almedalen.

I år kommer Soffan med nytt utseende och med flera andra nyheter, inklusive möjligheten att få en gratis podcast producerad för samtliga aktörer som bokar in sig under Almedalsveckan. Samtidigt behåller soffan hjul så att den kan förflytta sig runt i Almedalen. Den har även i år ett gps-chip så att det går att se på en karta på exakt var den befinner sig. Soffan är också gärna med i diskussionerna och kommunicerar genom konton på bland annat Twitter, Facebook och Instagram.

Soffan kommer att vara bokningsbar mellan klockan 09.00 och 16.00 måndag – torsdag vecka 27, där aktörer kan boka in 30 minut i taget. Givetvis är det fritt fram för er medlemmar att boka en tid i soffan om ni vill det.

Bokningen av soffa sker på:

Vidare kommer representanter från Byggchefernas styrelse att medverka i paneldebatter och diskussioner om bland annat kompetensförsörjning inom byggbranschen, jämlikhetsfrågor och andra arbetslivsrelaterade frågor.

För vidare information kontakta:

Lars Bergqvist, Ordförande, Byggcheferna

Byggcheferna är en branschförening inom Ledarna, Sveriges chefsorganisation med fler än 92 000 medlemmar. Byggcheferna arbetar för en förändrad och förbättrad byggbransch. Våra tre fokusområden är trygghet, ledarskap och branschutveckling. Vi vill skapa en kreativ och utvecklande arbetsmiljö där du som byggchef känner dig trygg i din yrkesroll.