Starkt upp igen för Byggmaterialhandeln i Västra Sverige

Starkt upp igen för Byggmaterialhandeln i Västra Sverige

Försäljningen i * Västra regionen (se nedan vilka län som ingår) ökade, under oktober i år jämfört med 2016, med 8,5% för jämförbara enheter. Riket ökade under samma period med 7,3%. Efter september månads (tillfälliga) nedgång vände alltså försäljningen upp igen. Västra regionen är den region, tillsammans med Södra regionen, som fortfarande har den bästa ackumulerade utvecklingen i landet.

Fjolåret slutade med en ackumulerad tillväxt för Västra regionen med 6,5% och 2017 ser också positivt ut och tillväxten hittills är 5,8% jämfört med rikets 4,7%.

Oktober innehöll en dag mer försäljningsdagar vilket påverkar resultatet positivt.

Vi bifogar rapporten gällande hela riket som PDF och Word fil.

Se diagram för statistiken i regionen.

* Hallands-, Jönköpings- och Västra Götalands län