Måttarkväll

Måttarkväll på Byggnadsfirman Viktor Hanson

Måttarkväll på Byggnadsfirman Viktor Hanson.

Vad är en måttarkväll? Är det ens ett ord som finns? Om det inte fanns tidigare så finns det nu för detta är något som vi faktiskt ägnar oss åt tillsammans med våra köpare. Måttarkväll innebär att köparna får möjlighet att titta på just sin lägenhet under uppförande så att man kan ta mått för möbler och gardiner.

Oftast så genomförs måttarkvällen trapphusvis när vi kommit till det stadiet att det finns lite att se av inredningen så som kakel, klinker och kökssnickerierna. Allt för att köparna skall få lite mer känsla och kunna planera inför sitt nya boende.

Måttarkvällen brukar vara en mycket uppskattad aktivitet då kunderna förutom att för första gången få se sin lägenhet även får träffa representanter för Viktor Hanson som de tidigare inte träffat så som, platschef, arbetschef och eller projektledare. De får ansikten på medarbetarna som står bakom företagsnamnet och vi blir inte längre ”bara” Byggnadsfirman Viktor Hanson AB utan mer personligt.