Drevviksterrassen

Drevviksterrassen i sjönära Sköndal tar form.

Byggnadsfirman Viktor Hanson bygger moderna hus med takterrasser i sjönära Sköndal.

Det som utmärker Drevviksterrassen är de snyggt utformade terrasserade husen med balkonger mot söder, samt närheten till bad och naturområden i en stadsnära miljö. Det är endast 10 minuters gångväg, till Farsta centrum och 25 minuter med cykel till Stockholms City. I närheten finns bussförbindelser för anslutning till T-bana vid Gullmarsplan, Farsta, Hökarängen och Skarpnäck

Fastigheterna ligger i direkt närhet till Hökarängens gård och Hökarängsbadet vid Drevvikens nordvästra del.

De tre terrasserade huskropparna är parallellt placerade på en kraftigt sluttande tomt och husen innehåller totalt 121 lägenheter med en blandning av 1-5 rum och kök.

Mer än hälften av lägenheterna består av mindre 2:or avsedda för ungdomar som ska ut på bostadsmarknaden. Projektet innehåller även större lägenheter på 5 rum och kök med stora takterrasser. Många av lägenheterna har vacker utsikt mot Drevviken.

Just nu är stommen i första huset uppe och putsarbeten med fasaden pågår. Invändigt pågår rumsbildning samt ytskikt.

I hus två pågår stomarbetet och i hus tre är grundplattan klar.

Intresset för våra lägenheter har varit stort i detta område och idag är 104 av 121 lägenheter sålda säger Mikael Granberg, projektledare på Byggnadsfirman Viktor Hanson.