Flera nya ansikten när ByggVesta organiserar sig inför framtiden

ByggVesta förstärker på flera nyckelpositioner när organisationen förnyas för att möta uppdraget med en årlig leveransvolym om cirka 700 lägenheter de kommande fem åren.

ByggVestas innovativa koncept har fått genomslag och resulterat i stort förtroende från Sveriges kommuner att utveckla, bygga och förvalta långsiktigt hållbara hyresfastigheter. ByggVestas leveransförmåga stärks även genom ett långsiktigt avtal med Försäkringsaktiebolaget AFA kring det samägda bolaget Grön Bostad AB.

– Genom hårt arbete och slagkraftiga idéer har vi satt en ny standard för verkligt hållbara hyresrätter, säger Rolf Eriksson, VD för ByggVesta.

På nya poster

Marit Appelgren har tillträtt som VD för ByggVesta Fastighetsförvaltning AB, som ansvarar för alla förvaltningstjänster inom ByggVesta AB och Grön Bostad AB. Marit har under många år arbetat i ledande roller inom Volvo Group Real Estate med ansvar för bland annat förvaltningsfrågor, konceptutveckling samt implementation.

Sören Lindqvist har tillträtt som Förvaltningschef. Sören har lång erfarenhet av bostadsförvaltning och kommer senast från Sigtunahem där han varit förvaltningschef.

Jonas Granström börjar efter årsskiftet som Bostadschef med ansvar för att värdesäkra hela leveranskedjan av nya fastigheter. Jonas Granström kommer från Scandic Hotels som ansvarig för enheten Technical Services, och har tidigare varit i Skanska-koncernen i olika roller i många år, bland annat som ansvarig för Nya Hem i Sverige.

Tomas Schäfer har tillträtt som Byggproduktionschef med ansvar för Produktionsstyrning och Eftermarknad. Tomas har lång erfarenhet från ledande befattningar inom byggbranschen och kommer senast från Peab där han senast var arbetschef hos PEAB Bostad.

Cecilia Wallin har tillrätt i rollen som Affärsutvecklingschef. Cecilia har lång erfarenhet från bostads- och samhällsbyggande, senast som projektledare inom ByggVesta. Tidigare har Cecilia arbetat på NCC Boende och NCC Housing i olika ledande befattningar och dessförinnan som handläggande arkitekt.

Jon Arnell har tillträtt som Inköpschef med ansvar för ByggVestas relationer och upphandling av entreprenörer och leverantörer. Jon har lång erfarenhet från bostadsbyggande, bland annat från EBAB i olika roller och senast som projektledare inom ByggVesta.

Rolf Eriksson, VD ByggVesta

Email: rolf.eriksson@byggvesta.se

Om ByggVesta

ByggVesta är ett fastighetsutvecklande bolag som vill bidra till att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle där människor med olika behov och önskemål kan hitta ett attraktivt boende att trivas i. Läs mer på www.byggvesta.se