Eric Messing förstärker Bygmateamet som ny platschef på Bygma i Eskilstuna.

Bygma förstärker med ny platschef i Eskilstuna.

För att ytterligare stärka Bygmas verksamhet i Eskilstuna och Sörmlandsregionen har Eric Messing rekryterats som ny platschef.

Med lång erfarenhet inom branschen som både säljare och ledare vill Eric utveckla Bygma i Eskilstuna till en ännu starkare bygghandelspartner för proffsbyggarna.

Nu kan vi på Bygma bekräfta att Eric Messing övertar rollen som platschef i Eskilstuna, Han tar över en anläggning som redan idag har en självklar plats bland bygghandlarna på orten, med målet att ytterligare stärka förutsättningarna och den potential som finns för att serva byggare i både Eskilstuna och hela Sörmlandsregionen.

Eric som tillträder tjänsten den 16 maj i år har en gedigen erfarenhet inom branschen och kommer närmast från tjänsten som platschef hos K-Rauta. Där har han framför allt arbetat med att utveckla försäljningen mot proffskunderna. En erfarenhet som både passar bra och skapar styrka och trygghet i rollen hos Bygma.

Det gläder oss att Eric vill ta sig an uppdraget som platschef i Eskilstuna. Han är en uppskattad ledare med stort affärsfokus som välkomnas av det starka team som vi har på anläggningen.

Peter Lindström, vd Bygma AB

Bygma AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat på Sverige, Danmark samt Island och har cirka 2 500 anställda. I Sverige finns 18 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,3 miljarder SEK.