Bygma placerar sig bäst i branschen och på 5:e plats totalt, av de 100 bästa kedjorna i Better Business undersökning.

Bygmas kundbemötande bäst i branschen.

Better Business har presenterat resultatet för 2023 års undersökning av bästa kundupplevelse. Bygma hamnar för fjärde året i rad som överlägset bäst i byggmaterialbranschen.

Better Business, som rankar Sveriges bästa shoppingupplevelser presenterar sin topplista över de 100 företag som fått bäst betyg när det kommer till kundupplevelsen för 2023. I den listan placerar sig Bygma på en femteplats totalt och inom byggmaterialbranschen är vi nummer ett, i år igen!

Undersökningen görs genom anonyma butiksbesök och innefattar fokusområdena:
skyltning, varufyllnad, bemötande, kunskap och merförsäljning.

– Kundservicen är för oss på Bygma det viktigaste området i vår affärsstrategi och vi är glada över att få ett kvitto på att den strategin fungerar. Det är fantastiskt roligt att vi klarar av att hålla i vår höga servicenivå på det här sättet år efter år. Både jämfört med konkurrenterna och i förhållande till andra branscher. Det säger Peter Lindström, VD för Bygma Sverige.