ByOn är en del av Gina Tricots inredningssatsning

ByOn är en del av Gina Tricots inredningssatsning

Den 17 september lanserade Gina Tricot sin nya satsning på hem- och inredning. Ett viktigt steg för att möta målgruppens passion för design och inredning. Gina Tricot letade efter en partner som stod för trendsäkra inredningsdetaljer och iögonfallande produkter. Valet föll på ByOn.

Gina Tricots moderna home-sortiment finns tillgängligt både online och i utvalda butiker. Just inredning är ett viktigt steg för modekedjan att uppnå sitt lifestyle-koncept där de vill föra samman det bästa av två designvärldar. Något som målgruppen också har ett stort intresse för.

ByOn som gjort sig kända för lekfulla och trendsäkra inredningsdetaljer är nu en viktig partner i modekedjans inredningssatsning.
– Mode och inredning har aldrig varit så nära varandra som nu, och därför känns det här samarbetet väldigt roligt. Gina Tricot vänder sig dessutom till en medveten och designintresserad publik där det känns som våra produkter kommer göra succé, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform AB.

För hösten har ByOn satsat extra mycket på att ta fram detaljer som ska göra vardagen mer festlig, vi ser mycket färg, kontraster av olika material, neon och speglar. En mix som också känns igen från catwalken.

Kampanjen för Gina Home frontas av stilduon och grundarna av det digitala modemagasinet Hobnob Journal — Fanny Ekstrand och Linn Eklund. De har i kampanjen valt sina inredningsfavoriter, där många produkter från ByOn finns representerade.

I Gina Tricots home-sortiment finns följande ByOn produkter:

Calore M candle holder - Coral

Calore M candle holder - Green