ByOn avslöjar höstens hemliga kollektion

ByOn avslöjar höstens hemliga kollektion

Hösten och vintern är en tid för mystik och överraskningar. ByOn älskar det oväntade och just därför har man bevarat några av kollektionens finaste guldkorn hemliga – tills nu.

Lagom till att höstmörkret sveper in presenteras Momentous Tangibles Hidden Capsule AW18 – en hemlig kollektion från ByOn. Släppet består av noga utvalda produkter, lekfulla och iögonfallande. I kollektionen ser vi den nordiska skogen möta stadens silhuetter med skarpa linjer och metaller. Tonerna är varma och jordnära med nyanser av kanel och senap.

– Vi fortsätter att inspireras av den taktila upplevelsen, det vill säga att vi också skapar detaljer som talar till flera sinnen än bara ögonen. I det hemliga släppet ser vi ikoniska vaser, djur och metaller – produkter som gör det dukade bordet ännu mer inbjudande och lustfyllt, säger Beatrice Lindgren, inköps- och konceptchef på On Interiör med varumärkena ByOn, Vakinme, Vicotrian och VILLAGE.

ByOn satsar alltid på att fira varje tillfälle på sitt eget sätt, gärna med produkter som lever över tid. Där samma detaljer får olika roller, smyckas och kan anpassas efter ögonblick.
– I dagens samhälle är det inte hållbart att köpa produkter som enbart är till för korta högtider. Istället vill vi ha saker som kan leva över hela året, som enkelt kan anpassas till högtider som jul och påsk, men som också fyller en funktion där emellan, säger Beatrice Lindgren.

Momentus Tangibles Hidden Capsule AW18 består av nyheter som får oss vilja bjuda in till middag och fest. Produkter som skapar den där extra dimensionen som vi alltid letar efter. Finns i butik från den 24 oktober.

Produkter i ByOns Momentus Tangibles Hidden Capsule AW18

Vase bear
Björnen är inte bara ett ikoniskt, nordiskt djur, utan står också för värme, vänskap och styrka. Egenskaper som vi bör påminnas om ofta. Det här är en vas som kommer göra intryck i det stora och i det lilla.
Pris: 999 kr stående vas, 499 kr vägghängd vas.

Eggcup Squirrel
Den charmiga ekorren i tennliknande material är den perfekta äggkoppen, men fungerar lika bra som en hållare för havssalt eller peppar. En rar produkt som definitivt kommer sprida många leenden.
Pris: 249 kr

Napkin ring bear
Björnen är vår vän denna höst och vinter, inte minst när vi sätter oss till bords. Den här lilla kompisen håller servetten eller pergamentrullen i ett fast grepp och skapar en lekfull dukning utöver det vanliga.
Pris: 249 kr

Candle holder bear
Björnen representerar på många sätt den nordiska inredningen. Som ljushållare i återvunnen metall.
Pris: 129 kr

Candle holder space
Glimtar av rymdserien läckte ut redan i första släppet av Momentus Tangibles. Nu kommer den med tre ljushållare i olika storlekar. Materialet ser ut som smält tenn, ytan är ojämn och underbar, den får oss att vilja känna och utforska. Det här är produkter som ögat inte kan få nog av.
Pris: 349 kr 20 cm, 449 kr 25 cm samt 999 kr för 4-ljusstaken

Vase luna
Vase luna är en rostfärgad vas täckt med varma nyanser av kanel och senap, som en glödande solnedgång över den nordiska skogen.
Pris: 129 kr.