Byon öppnar en egen värld  – med en livsstilskollektion mellan fashion, sport och inredning

Byon öppnar en egen värld – med en livsstilskollektion mellan fashion, sport och inredning

Byon är ett sätt att leva, något varumärket nu tagit till nästa nivå. Med temat ”Come and play with us” öppnar man dörrarna mellan fashion, sport och inredning. Kollektionen innehåller textilier i glada och explosiva färger förenat i en lekfull mix av rutor och ränder. Det här är en kollektion som höjer ribban, pushar tempot och framför allt sätter stilen. Men den är också en del av något större, öppningen av Byon’s egen värld.

Vinnarkänslan är ett faktum när Byon presenterar sin nya kollektion. Stökig mönstermix i kaxiga färger och hållbara material blir en självsäker kombination som springer rätt i mål. Kollektionen med bland annat badrockar och handdukar har skapats ur glädjen till lek, sport och mode, och den ifrågasätter vad som egentligen är inredning och inte.

– När vi skapar för Byon har vi inga regler, då är allt rätt och inget fel. En känsla som ger både mod, frihet och en stor dos ödmjukhet. I den här kollektionen blandar vi allt som vi älskar, och det gör oss bubbliga av glädje. Något vi vill sprida vidare till alla andra, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB med varumärket Byon.

Kollektionen innehåller flera livsstilsfavoriter som badrockar, handdukar, väskor, keps och hatt. Detaljer som förgyller morgonstunden, badrummet, poolhänget, strandbadet, eller när som du behöver en rymlig väska eller solhatt. De poppiga och underbara färgkombinationerna ger energi och glädje – idag, imorgon och varje dag som de används.

– Kollektionen ”Come and play with us” är också startskottet för något större, öppningen av Byon’s egen värld och lanseringen av vårt nya uttryck och identitet. Vi vill fördjupa och bredda känslan av Byon’s livsfilosofi, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform AB.

Den nya kollektionen säljs exklusivt i Byons’ värld på byondesign.se. En värld där färg, form och mönster sätter tonen. Där man befinner sig mellan fantasi och verklighet, och där överraskningar lurar överallt. Ett energisprakande universum som skapar vardagsmagi och glitter när som helst du behöver. Bli en gäst, eller permanent medborgare, på byondesign.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Sara Wernerby, marknadschef Sagaform AB
E-mail: Sara.wernerby@sagaform.se