ByOn presenterar ny kollektion med inredning för barnrummet

Lagom till Formex våren 2017 släpper ByOn sin nya satsning – inredning för barnrummet. En kollektion i sobra toner som innehåller bland annat charmiga prints, dekorationsfigurer, filtar och tillbehör för matstunden. I ByOn’s övriga vår- och sommarkollektion ser vi framför allt inredning som är kopplat till köket och dukningen.

ByOn är inne i en varumärkesresa för att förtydliga sitt varumärke och sitt sortiment. I vårens kollektion är ledordet gemenskap.
– Vi vill erbjuda kunden ett lite mindre sortiment med ett tydligare kollektionstänk. I vår- och sommarkollektionen har vi tre släpp - Modern Surface, Secret Ocean och Happy Holiday. Alla har en har en röd tråd med färger och material som går samman. Övergripande har de gemensamt att de utgår från samlingen av familj och vänner i samband med mat, dryck och umgängesytor i hemmet, säger Beatrice Lindgren, inköpschef på On Interiör.

En av de stora nyheterna för våren är ByOn’s satsning på inredning för barnrummet. Fina produkter i en bra prisklass. Kulörerna är dova i blått, grönt och rosa med inslag av lite grått och svart.
– Intresset för att inreda barnrummet ökar. Vi ser en lucka av designade produkter i mellanprisklassen, vilket vi kan erbjuda. Det här är ett första steg för Mini ByOn som kollektionen kallas och redan till hösten kommer vi att presentera än mer, säger Beatrice Lindgren

Utöver nyheten Mini By On består ByOn’s vår- och sommarkollektion av material som terracotta, linne, glas och metaller. Speglar fortsätter att vara stort precis som roliga ljusstakar, drinkvagnar, små art deco-bord och detaljer från restaurangvärlden som nu får flytta in i våra hem.
– Vi vill kombinera nutidens trender med klassiska former och passionerad lekfullhet med kreativ nyfikenhet. Känslan skall vara varm och passa i både ljusa och mörka hem. Framöver kommer vi satsa ännu mer på egenproduktutveckling och egen design, säger Beatrice Lindgren.

ByOn SS17 visas påFormex, Stockholmsmässan den 18-21 Januari 2017 Monter A13:20, Maison Objét Paris 20- 25 Januari, Maison Hall 2, COSY, E76-F75 och Spring Fair, Birmingham 5-9 February, Monter 7A10-B13.

ByOn’s vår- och sommarkollektion 2017 kommer finnas hos utvalda återförsäljare i hela Europa så som Nordiska Kompaniet, boligheter.se, Kök etc och The Sofa store.

Vid frågor och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/on-interior-ab, välj bilder & video.

Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Beatrice Lindgren, inköpschef On Interiör