En värld av färg, fantasi och former – ByOn vår & sommar 2020

En värld av färg, fantasi och former – ByOn vår & sommar 2020

Genom färger, former och vackra kontraster vill ByOn se världen. Den senaste kollektionen, Momentous Tangibles SS20, är ett möte mellan fantasi och design. Färger tar extra stor plats – inspirerat av 90-talets poppiga kulörer, fagra pasteller och naturens unika skiftningar. Lekfullheten avspeglar sig i former och textur där raka linjer möter bubbliga ytor, och reflekterande material kombineras med färgat glas och fjädertunna silhuetter.

I en tid där vi scrollar oss igenom identiska hem väcks en längtan efter mer personlig inredning. Föremål som sticker ut och som har betydelse för den som inreder. Detaljer med hjärta, humor, förnuft eller minnen. Något ByOn jobbat för i flera år.

– Bara fantasin ska sätta stopp för hur man vill ha det hemma. Blanda gammalt och nytt, färger och stilar. Strunta i underliggande normer om hur man ska ha det hemma och satsa på hur du vill ha det själv. Inred för verkliga livet, din vardag och dina behov, säger Beatrice Lindgren inköps- och konceptchef på On Interiör med varumärkena ByOn, Vakinme, och Victorian.

Färg gör ett alldeles särskilt avtryck denna säsong och är navet i ByOn’s vår - och sommarkollektion. Vi ser poppiga färger koboltblå och gul blandas med naturens egen färgpalett – havet, öknen, solnedgången och himlen. Färgkombinationer i nya konstellationer och gärna i mönster av prickar, ränder och leopard. Ytorna är ribbade, reflekterande och fluffiga, medan materialen bygger på kontrasten mellan mjukt och hårt. Vi ser att fler och fler fjädertunna silhuetter och färgat glas tar en extra stor plats.

– Ju mer man mixar ytor och material desto mer spännande upplevs rummet. Inredning får aldrig bli tråkigt, säger Beatrice Lindgren.

Årets kollektion är ett möte mellan klassisk design och fantasi. Som vanligt är funktion lika viktigt som uttryck, och den personliga prägeln att kunna ändra efter egen smak eller humör är centralt. Detaljer som håller över tid och som också är enkla att addera till det man redan har hemma.

– Mitt bästa och mest hållbara inredningstips är att byta plats på saker hemma, flytta en vas från ett rum till ett annat eller krydda med detaljer i en ny färg. Då kan man enkelt få ett rum att kännas helt nytt och annorlunda, säger Beatrice Lindgren.

Vid frågor vänligen kontakta: .
Sara Wernerby, Marknadschef On Interiör Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt ida@gillakommunikation.com, +46 (0)709-134037