Som ett ljus i mörkret. Burn Cancer skänker 10% per sålt ljus till organisationen Ung Cancer

Ett ljus i mörkret för Ung Cancer

I stort sett alla drabbas av cancer, direkt eller indirekt. Och när marken skakar och livet förändras behöver vi varandra som mest. Genom liknelsen ”som ett ljus i mörkret” vittnar Ung Cancers medlemmar om hur viktig roll organisationen har under en tid då det är lätt att känna sig ensammast i världen. Ljusföretaget Victorian har tagit symboliken vidare, med doftljuset Burn Cancer skänker man 10% per sålt ljus till Ung Cancers verksamhet.

Med cancer kommer ofta rädsla, ensamhet och utsatthet. När den stampar in i livet överskuggar den mycket av det fina som annars finns runt omkring oss.

– Ung Cancers medlemmar finns där för varandra, är ljuset i mörkret när livet rasar samman. Doftljuset Burn Cancer är vårt sätt att ta den symboliken vidare. Tidigare år har vår insats genererat 600 000 kronor till Ung Cancers verksamhet, förklarar Beatrice Lindgren, konceptansvarig på On Interiör med varumärkena Victorian, ByOn, Vakinme och VILLAGE.

Ung Cancer är en ideell medlemsorganisation som jobbar med att stötta unga vuxna som tvingas leva med eller nära cancer. De finns där i varje steg på vägen. Symboliken ”ett ljus i mörkret” bygger på Ung Cancers viktiga roll för unga vuxna cancerdrabbade och närstående.

– Den här symboliken är stark, och viktig. Därför behövs Burn Cancer – ett ljus som gör skillnad, säger Emma Tonnes på Ung Cancer.

Alla kan nog känna igen sig i att det finns personer runt omkring som ställt upp när livet varit som mörkast. Som funnits där och gjort skillnad, personer som blivit ett ”ljus i mörkret”.

– Vi vill att alla ska tänka en extra gång på hur viktiga dessa personer är i våra liv. Vilken avgörande roll de har för oss. De är värda att hyllas, säger Beatrice Lindgren. Det gör det också enklare att förstå vilken viktig roll Ung Cancer har för sina egna medlemmar.

Vem är ljuset i mörkret för dig?
#ljusimörkret

Info om Burn cancer
Burn Cancer-ljus finns i tre dofter – Magnolia, Juicy Peach och Grapefruit Vanilla. Ljusen är gjorda i sojavax och har en brinntid 30 timmar. Pris 149 kronor, trepack 299 kronor. Burn Cancer finns hos utvalda återförsäljare i hela Sverige så som Åhlens, Royal design.