Momentous Tangibles av ByOn

Inred hösten med betydelsefulla ting - Momentous Tangibles av ByOn

När ByOn presenterar sin höst– och vinterkollektion, Momentous Tangibles 2018, ser vi spännande influenser mixas. Momentous Tangibles, eller betydelsefulla ting, hämtar inspiration från de vidsträckta savannerna i Tanzania, den nordiska skogen, storstadens kullersten och arkitektritade betongbyggnader. Som alltid är lekfullhet en viktig ingrediens och kontrasterna mellan olika material och metaller fortsätter att dominera.

ByOn´s höstkatalog 2018 är uppbyggd från morgon till kväll. Från frukost, till lunch och slutar vid festens sista timmar. En vanlig dag med tillfällen som alla har en mening i livet, men som vi gärna glömmer bort när vi springer på.

– Vi tycker det är ett inspirerande sätt att visa vår plats i vardagen och hur vi kan göra fler stunder mer glittrande. Vi tror att med inredningsdetaljer som får oss att le och bubbla, kan vi skapa mer välkomnande hem, säger Beatrice Lindgren Inköp och konceptchef på On Interiör med varumärkena By On, VILLAGE, Vakinme och Victorian Candles.

I höst– och vinterkollektionen blandas speglar och metaller med det jordnära från naturen. Det finns en smittande känsla av att staden gör besök i naturen eller tvärtom. Bylsiga textilier, djurvaser och ljusstakar och urnor i oregelbundna former möter raka linjer och hårda kanter. Naturvänliga toner i kombination med mattsvart, kanel och senap tar stor plats.

– Kontraster skapar en spänning och magik när vi inreder, något vi valt att leka med lite extra i år. Vi har också tagit fasta på längtan att samlas inomhus efter sommarsäsongen, gärna runt stora bord tillsammans med dem vi håller mest kärt – familj och vänner, säger Beatrice Lindgren.

ByOn’s kännetecken är produkter som både smälter in och sticker ut. Lekfulla och uttrycksfulla detaljer som skapar mer personliga och varma hem.

Vid frågor och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Beatrice Lindgren, Inköp/konceptchef On Interiör,
E-post:beatrice.lindgren@oninterior.seTfn: 0709-461191