Inredningsvarumärket ByOn nylanserar sitt varumärke – vill skapa tydligare identitet

För den medvetna inredningskonsumenten blir produkter som har substans och långsiktigt värde allt viktigare. Något som spelar en avgörande roll när inredningsvarumärket ByOn nylanserar sitt varumärke. Med ett genomtänkt grundsortiment, vassa trendprodukter och glädje vill man skapa en stark profil. Målet är att ByOn ska ta en större plats på inredningsmarknaden.

ByOn är sprunget ur forna On Interiör som tidigare varit en grossistverksamhet inom inredning. Idag är On Interiör istället ett varumärkeshus med flera välkända varumärken inom inredning där ByOn är ett av dem.
– ByOn är med sina produkter hjärtat och stommen i vårt inredningshus. Våra andra varumärken är bland annat VILLAGE, Vakinme och Victorian. Nylanseringen av ByOn görs för att förstärka ByOn’s identitet och förtydliga varumärkets roll och relation till On Interiör, förklarar Beatrice Lindgren koncept– och inköpschef på On Interiör. Det är något vi är väldigt stolta över och som vi tror har framtiden för sig

ByOn’s nya sortiment är uppbyggt kring flera mindre kollektioner som hålls ihop av tydliga stories. Ett klassiskt grundsortiment kompletteras med trendiga ikonprodukter med en känsla av humor, spänning och mystik.
– Vi har gjort flera förändringar som varit nödvändiga. Bland annat har vi finjusterat och effektiviserat inköpsprocessen. Det har i sin tur lett till färre men mer noggrant utvalda produkter. Kollektionerna är smalare men håller högre klass än förut, säger Beatrice Lindgren.

ByOn’s höstsortiment består av tre kollektioner – Concrete Cushion, Retro Chic och Rustic Fairytale. Något som genomsyrar alla kollektionerna är uppbyggnaden kring gemenskap som är ett viktigt ledord för ByOn som vill inspirera till att umgås hemma och tillsammans.
– Där människor samlas där vill vi vara. Du skall känna glädje, värme och mycket skratt med oss. ByOn har gärna med överraskande detaljer och oväntade kombinationer i sortimentet. Saker som väcker en känsla och gör oss glada, säger Beatrice Lindgren.

Temat gemensamt är också en tydlig grundstomme i de återkommande kollektionerna Kitchen stories och Mini ByOn, som i höst har vidgats till en helt annan nivå än tidigare.

Höstens kollektioner

Concrete cushion
Kollektionen Concrete cushion andas mjuk minimalism och arkitektonisk karisma. En kollektion som flörtar med kontraster – runt och stramt, varmt och kallt, från stad till land och från betong till linne. En kollektion som med sina skarpa linjer representerar ordet trendigt. Materialen i kollektionen är betong, sten, trä och linne. Färgerna är alla nyanser av grått, även mot blå och grön. Komplementfärg är en dov rosa.

Retro chic
Kollektionen Retro Chic har inspirerats av 60-talet och Art Deco – vintage med en modern toutch. Passion är kollektionens gemensamma nämnare och köket är navet. Färgerna som dominerar är blått, guld, grönt och gult. Mönster är återkommande och kollektionen bärs upp av material som sammet, silke, mässing och glas.

Rustic fairytale
Rustic Fairytale är en hyllning till gemenskap. En kollektion som låter tradition och kultur blandas och som leker med våra förväntningar på det som alltid varit likadant. Rustic Fairytale vill inspirera oss att fira tillsammans, oavsett högtid och tillfälle. Materialen vi ser är läder, ull, järn och keramik och färgerna är dämpade i olivgrönt, mörkröd, guld och silver.

Läs mer om de olika kollektionerna i ByOn’s trendspaning tillsammans med Hanna Wendelbo.

By On visas på Formex, Stockholmsmässan den 23-26 augusti 2017 Monter A13:20 och Maison Objét Paris 8-12 September, Maison Hall 2, COSY, E68-F67

Återförsäljare är bland andra Vallgatan 12, www.vallgatan.se, Göteborg, The Sofa Store, Stockholm och www.designonline.se

Vid frågor och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Beatrice Lindgren, Inköp/konceptchef On Interiör,
beatrice.lindgren@oninterior.seTfn: +46 0709-461191