Naturligt med Vakinme – nu även som refill

Naturligt med Vakinme – nu även som refill

Enkelhet är ett viktigt ledord för hem- och kroppvårdsvarumärket Vakinme. Det gäller såväl dofterna som paketering och framtoning. Vakinme vill ta det naturliga lite längre, göra det enkelt att välja rätt och enkelt att förstå vad man väljer. Nyheter för hösten är refillpåsar i diskmedel och tvål samt fotkräm, bodybutter och läppbalsam.

– För det flesta blir de viktigare och viktigare att välja rätt varor hem, men många gånger är det inte så enkelt som man tror. Långa, svåra texter och uttryck som man inte förstår. Vi har därför satsat på att göra Vakinme enkelt inifrån och ut, från ingredienser till förpackning, förklarar Sara Wernerby, marknadschef på On Interiör med varumärkena Vakinme, By On, VILLAGE och Victorian.

Sedan lanseringen 2016 har Vakinme, hem- och kroppsvårdsvarumärket från Västkusten, blivit en favorit i många hem. Produkterna är baserade på naturliga och ekologiska ingredienser. Med miljön i åtanke lanserar man nu refillpåsar för tvål och diskmedel.
– Genom att kunna erbjuda våra kunder att fylla på tidigare köpta flaskor med deras favoritdoft så kan vi minska produktionen av våra plastflaskor. Något som inte enbart vi tycker är viktigt, utan även våra kunder, säger Sara Wernerby. Nyheter för hösten är även fotkräm, bodybutter och läppbalsam.

Precis som den svarta, stilrena flaskan är dofterna ett viktigt kännetecken för Vakinme. Höstens nyheter kommer i varumärkets tre standarddofter - Daggmossa, Björktuva och Åkermynta, förutom läppbalsam som har fått en fräsch doft av mint.
– Alla parfymer som vi använder i våra dofter är beredda blandningar som består av naturliga och naturidentiska råmaterial. Dofterna ska spegla naturen, säger Sara Wernerby.

Daggmossa har en ren och fräsch doft som för tankarna till nytvättat linne, Björktuva har en klassisk citrusdoft med en spetsig unicitet och Åkermynta är något mer maskulin i sin doft och mer rakt på sak.

Vakinme refillpåsar kommer i storlek 500 ml med cirkapris 179 kr, fotkräm har cirkapris 179 kr, bodybutter har cirkapris 299 kr och läppbalsam har cirkapris 129 kr. Vakinme visas på Formex, Stockholmsmässan den 23-26 Augusti 2017 Monter A13:20, Maison Objét Paris 8-12 September 2017, Hall 2, COSY, E68-F67.

Vid frågor och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, PR och presskontakt