Så inreder du med gult

Så inreder du med gult

Från vanilj till citron. ByOn’s vår- och sommarkollektion har flera inslag av läckra, gula toner. Gult är en av säsongens allra hetaste kulörer och andas både energi och attityd. Kombinera med vitt, svart, grå, röda eller frodiga gröna toner – alla konstellationer får oss att le!

Gul är en pigg kulör som brukar höra sommaren till. Men i ByOn’s värld är det en färg med större betydelse än så. En färg som får ditt hem att vara sofistikerat, lekfullt, energirikt eller poppigt. Allt beror på vilken ton du väljer och hur du kombinerar den.

- Det finns så många nyanser av gult som är spännande och det viktigaste är att man hittar en gul som passar övriga toner i hemmet. Låt det gula sticka ut som en färgklick på bara en produkt, eller addera en mer mustig ton och låt den ta plats på fler ställen i rummet. Just i vår ser vi extra mycket av det sofistikerade vaniljgula och det lekfulla citrongula tonerna. säger Beatrice Lindgren, koncept – och designchef på ByOn.

Även om du föredrar den kalla, skandinaviska färgpaletten är gult en tacksam accentfärg. En gul detalj som i ett fat, en vas eller en kudde gör stor skillnad i ett helt rum.

1. Bestäm dig om gult ska vara en basfärg eller accentfärg när du inreder ett rum. Beroende på vad färgen ska vara så ska man jobba med färgen på olika sätt.
  2. Använd dig av färgkompisar – måla en möbel i gult, ha en vas i samma ton och en pläd i soffan. Tillsammans bildar de en röd och harmonisk tråd.
  3. Gult ihop med bruna och beiga toner är fantastiskt vackert. Men håll dig till en ton av gult.
  4. Hitta en gul ton som passar övrig färgskala i ditt hem.
  5. Är man rädd för färg är vacker blekgul eller vaniljgul ett säkert kort överallt

Gula produkter från ByOn

Bowl Florian S
Mått: 9,5x9,5x3,5cm
Pris: 69 SEK

ByOn skapar lekfulla och stilsäkra detaljer för alla hem. Produkter som både sticker ut och smälter in, alltid på gränsen mellan fantasi och verklighet. ByOn har ett tydligt mål, att skapa inredningsdetaljer som får oss att le.

ByOn är en del av Sagaform AB. Sagaform AB’s huvudfokus är att leverera starka varumärken och tydliga identiteter inom hem- och inredningsbranschen. Under det gemensamma taket A way of living presentera varumärkena Sagaform, ByOn, Victorian, Vakinme & Bagsfirst ett inspirerande sortiment av stilfulla inredningsdetaljer, väl utvalda presenter, möbler, ljus, och kroppsvårdsprodukter inom hela Europa