Vakinme – en svensk naturlig produktserie för hemmet och kroppen med det enkla i fokus

Behovet och efterfrågan efter det avskalade och rena har drivit företaget On Interiör till att utveckla deras nya varumärke Vakinme. En produktserie bestående av produkter för kroppen och hemmet i tre dofter: Björktuva, Daggmossa och Åkermynta i färgerna vitt, svart och grått. En kollektion som får visuellt och funktionellt utrymme, där det naturliga får visa vägen och där färgerna får lov att skapa en lugn och ren atmosfär i ditt hem.

Vakinme tillverkas i Sverige och är baserade av naturliga och ekologiska ingredienser. Produktseriens innehåll är växtbaserad och fri från parabener.

– Vi har försökt att hitta de bästa kombinationerna av naturliga och ekologiska ingredienser för att leverera de finaste resultaten av hem- och kroppsvårdsprodukter förpackade på ett tilltalande och subtilt sätt. Vi tror att dofterna och dess innehåll talar väldigt mycket för sig själv men för att vara relevant idag är en ekologisk produktion och en uppdaterad förpackning mer eller minde en självklarhet säger Sara Wernerby Marknadschef för On interiör.

Vakinme lanserades under eget namn för första gången på Formex hösten 2016 då On Interiör valt att bryta ut kollektionen från sitt syskonvarumärke Village. Idéerna kring Village som sedan tidigare banat väg för det naturliga och hållbara syns tydligt i Vakinme. Släktskapet med Village betonas också i namnet Vakinme då det i sig är en variation på det engelska uttrycket kin.

Vakinme finns som handtvål, handkräm, saltscrub, diskmedel och doftljus i tre dofter – Björktuva, Daggmossa och Åkermynta. Vakinme finns att köpa hos bland andra NK, Olsson & Gerthel och Lyko.se. Cirkapris för 250 ml är 149 kronor och 500 ml 229 kronor.