Victorian Candles nya kollektion Sense

Varumärket Victorian Candles presenterar nytt koncept

Från dagen vi föds är dofter centralt i livet. De är en del av våra minnen och förväntningar, känslor och upplevelser. Victorian Candles vill med sitt nya koncept få oss att öppna sinnena för allt som är okänt. Med tre tydliga kollektioner – Sense, Serendipity och Mollitious – vill man skapa stämning med både doft och design.

– Doft är så mycket mer än en doft, det är en skapare av minnen, känslor och situationer. En förändrare av stämning både i hemmet och på jobbet. Just den här delen har vi arbetat med att utveckla i vårt nya koncept för Victorian och har och med det tagit fram tre kollektioner som alla står för olika känslor och stilar, både vad gäller essenser och design, förklarar Sara Wernerby, marknadschef på On Interiör med varumärkena Victorian Candles, ByOn, Vakinme och VILLAGE.

Doft är en bärare av massa hemligheter, bara vi tillåter oss att känna. Victorian Candles tre nya kollektioner – Sense, Serendipity och Mollitious – vill ge vår verklighet nya dimensioner och öppna våra sinnen för nya upplevelser.

Sense
Sense ä ett möte mellan det klassiska och det pompösa. Dofterna är traditionella och välbekanta, behagliga toner som på ett naturligt sätt smälter in i vardagen. Designen däremot är iögonfallande och tar plats på ett nästan kungligt sätt. Det är doftljus som fyller varje rum med lycka.

Serendipity
Ett samlingsnamn för doftljus som är födda ur nyfikenheten för det som inte alltid är så självklart i livet. Serien Serendipity kombinerar det välkända med det okända, det oförändrade med det föränderliga och det självklara med det nyskapande. Här känns lekfullheten och kontrasterna i både dofter och uttryck. Det är glatt, mönstrat och mysigt på en och samma gång.

Mollitious
Det är lyxigt, djärvt, elegant och charmigt. Serien Mollitious bygger på balans mellan form och essens. Designen är elegant och stilfull, dofterna är orädda och tar för sig. Det är i denna perfekta harmoni som Mollitious uppfyller sitt högre syfte. Serien Mollitious tar inte hänsyn till hur du bor eller lever, den vill skapa en möjlighet till guldkant på tillvaron där du befinner dig just nu.

Victorian visas på Formex, Stockholmsmässan den 21-25 augusti 2018 Monter A13:20.

Vid frågor vänligen kontakta:
Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/on-interior-ab, välj bilder & video.

Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt