Mathias Printz och Magnus Svedjebrant

C24 BYGG blir en del av XL BYGG

-Varför tillbaka till XL kedjan som ni lämnade 2019.

Svaret är enkelt säger Magnus Svedjebrant Vd och delägare i C24 Bygg. Vi var inte mogna för varandra där och då i den nya konstellationen som uppstod med de förutsättningar som gällde 2019.

Inget beslut jag ångrar, vi fann vår egna identitet som har blivit till vår framgång idag, avslutar Magnus bestämt.

Nu ser våra gemensamma förutsättningar och utmaningar annorlunda ut. För C24 del gäller fortsatt expansion och tillväxt där vi har hamnat i ett vägskäl. Skall vi bli en uppköpskandidat eller hitta en allierad som delar vår vision för koncernen.

Senaste åren har vi ökat omsättningen till 450 miljoner, slagit branschindex med 17,6% – behovet av en medfinansiär med en långsiktighet för fortsatt offensiv ser vi som en förutsättning.

Branschen har sista åren förändrats med mängder av konsolideringar och vi ser att vi har haft och har utmaningar framåt, med investeringar och tilltänkt expansion, samtidigt har vi också en delägare som avser sälja sin andel. Vi har nu hittat en lösning på detta ihop med Mestergruppen.

Mestergruppen planerar att bli delägare efter konkurrensverkets godkännande. Vi får en ny minoritetsägare i koncernen. Samtidigt får vi finansiella muskler för fortsatt tillväxt som befäster och stärker oss som den ledande bygghandeln på de regioner vi är verksamma.

Vi vill tacka för den fina tid som vi har varit medlem i Woody, och vi har bara positivt att säga om Woody kedjan avslutar Magnus.

För mer information kontakta.

Magnus Svedjebrant, VD/delägare C24 Bygg.

Telefon. 010- 222 90 02 alt. e-mail magnus@c24bygg.se