fr. vänster: Helena, Magnus & Cesar

C24 Byggkompaniet AB en del av XL-Bygg förvärvar CH Järn AB

C24 Byggkompaniet AB, har nu kommit överens med ägarna i CH Järn AB, att förvärva verksamheten genom s.k. inkråmsaffär. Cesar och Helena Jorda har drivit CH Järn sedan 1994 och idag omsätter CH Järn ca. 10 mkr och har 4 medarbetare.

"Denna anläggning passar bra in i vår grupp och bidrar till att förstärka vår regionala närvaro och med deras stora fokus på kunder med stort engagemang ser vi fram emot att få fortsätta driva verksamheten vidare i samma anda" säger Magnus Svedjebrant, VD C24 Bygg.

"Vi vill tacka våra fantastiska kunder för dessa 28 år, nu lämnar vi över stafettpinnen till C24 Byggkompaniet och ser fram emot att se hur vårat gamla företag får utvecklas med dom" hälsar Cesar och Helena.

Tillträdesdagen för ägarförändringen är 2 maj 2022.

Magnus Svedjebrant  010- 222 90 12     C24 Byggkompaniet AB
Cesar Jorda                 070- 574 21 10     CH Järn Aktiebolag