Foto: Carl Evedius

Carl Evedius utsedd till ny inköpschef i C24 Byggkompaniet AB!

Carl Evedius tillträder vid årsskiftet rollen som inköpschef för C24 Byggkompaniet.

Carl kommer närmast från rollen som inköpschef på Bygma AB, där han arbetat med inköps- och avtalsfrågor. I rollen som inköps­chef och en del av ledningsgruppen blir han en viktig nyckel i den expansiva fas som C24 befinner sig i.

- Jag lockas av utmaningen att hitta nya vägar i en traditionell bransch för att nå konkurrens­fördelar. Med min mer än 30 år långa erfarenhet inom både inköp och försäljning av byggmaterial, har jag mycket att bidra med i bolagets fortsatta expansion, säger Carl Evedius.

- Vi är oerhört glada över att Carl har tackat ja till jobbet som inköpschef hos oss; en nyckel­position inom företaget. C24 är inne i en spännande, expansiv fas och vi känner oss stärkta av att ha fått med Carl på den resan, säger Magnus Svedjebrant, VD på C24.

Nuvarande inköpschef Olle Eriksson:

Efter 3 händelserika år tog jag upp med Magnus att jag önskar övergå till en friare roll, som nu resulterat i att jag övergår till rollen som senior rådgivare. Jag ser fram emot att bidra till den fortsatta utvecklingen av C24 Bygg – säger Olle Eriksson

Olle har med sin långa erfarenhet och kunskap bidragit till senare årens positiva utveckling för C24 Bygg och jag är glad att Olle fortsätter i rollen som senior rådgivare då jag sätter stort värde i hans erfarenhet och kunskap, vilket är värdefullt framförallt då vi är inne i en expansiv fas – säger Magnus Svedjebrant

För mer information, kontakta:

Magnus Svedjebrant 010- 222 90 12 alt. E-mail magnus@c24bygg.se

C24 Byggkompaniet är ett familjeföretag som består av 7 fristående anläggningar i Sandviken, Gävle, Ockelbo, Tierp, Gimo, Spillersboda och Hofors. Vi omsätter 450 miljoner och har 79 årsanställda 2021. Med genuint kundfokus, service, kunskap, kvalitet och med ett hållbart byggande ger vi våra proffsbyggare och hemmafixare en knuff framåt till kostnadseffektiva och lyckade byggprojekt.