Ett skepp kommer lastat...

Ett skepp kommer lastat...

PRESSMEDDELANDE 2011-05-09

Ett skepp kommer lastat …

Siktet inställt på samarbete med Sveriges hamnar

Massiva betongblock som enkelt byggs ihop som ”lego” skapar intresse i - och samarbete med de svenska hamnarna. I dagarna levereras 2800 ton till Norrköpings hamn.

– Vi jobbar strategiskt med att etablera kontakter med de hamnar där vi kan samarbeta kring lagring och returfraktlösningar. I dagsläget har vi tre hamnlager i Karlshamn, Falkenberg och Karlstad och fler är på gång under 2011 säger Marcus Richardson, grundare av C3C Engineering, som importerar blocken från Holland.

Ett annorlunda tänk i en annars ganska stelbent bransch har banat väg för det Växjöbaserade företaget C3C Engineerings positiva utveckling och nu utökas samarbetet med hamnarna runt om i Sverige.

Det flexibla systemet monteras snabbt då ingen fogning eller gjutning krävs. Det är lätt att flytta, bygga om eller till efter ändrade förutsättningar, något som gör att fler och fler nu väljer att satsa på detta system istället för traditionella L-stöd. Att det är ett system som fungerar även i hamnarnas verksamhet bekräftas av användarna.

– Vi har bland annat byggt ett spannmålslager i befintligt hamnmagasin, och detta var helt enkelt den bästa lösningen för oss.  Det hade medfört betydligt mer grundarbete med något annat system. Om tre år så kanske situationen ser annorlunda ut för oss, känns då tryggt att veta att det lätt går att bygga om eller flytta blocken” säger Peter Sevholt på Falkenbergs terminal.

C3C Engineering satsar stort på det här systemet. - Vi har just nu ytterligare 10,000 ton betongblock på väg in till Sveriges hamnar avslutar Marcus Richardson.

För information, frågor och bilder kontakta informationsansvarig:

Maria Gustavsson 0766 – 26 78 04 maria@c3c.se   www.c3c.se

C3C:s  måsättning är att vara det företag som väljs i första hand av såväl konsulter och entreprenörer som slutkunder. Detta vill vi uppnå genom hög kompetens, engagemang samt säkra och välutvecklade produkter. C3C står för Concrete m3 Constructions.