C Mores spelarenkät 2014 – 48 spelare i SHL tycker till: Växjö tar SM-guld – och Djurgården får respass till Allsvenskan

Växjö tar hem guldet, de regerande svenska mästarna Skellefteå blir årets flopp och Jämtin kommer toppa utvisningsligan. Det visar C Mores enkät där 48 spelare från samtliga SHL-lag har fått tippa utgången av säsongen 2014/2015.

I enkäten, som gjordes via telefonintervjuer i september 2014 har fyra spelare i varje SHL-lag anonymt svarat på 21 frågor. Spelarna har inte fått svara sitt eget lag eller egna lagkompisar eller tränare.

Ur enkäten:

·  Drygt en fjärdedel tror att Skellefteå kommer att floppa, efter de fyra senaste årens finalspel och de två raka gulden.

·  Istället tror mer än hälften, hela 60 procent, av spelarna att Sam Hallams Växjö kommer att stå som segrare när säsongen är färdigspelad.

·  Andreas Jämtin kommer att hänga mycket i utvisningsbåset om man får tro spelarna själva. Hela 42 procent tror att den hetlevrade HV71-spelaren kommer att toppa utvisningsligan.

·  Bäste målvakt enligt spelarna är Växjös nyförvärv Christopher Nihlstorp med 27 procent, tätt följt av Modos Linus Ullmark med 25 procent.  Och gammal är äldst när det kommer till försvarspositionen – bäste back enligt spelarna är seriens äldste – Linköpings Magnus Johansson med hela 31 procent av rösterna.

·  Djurgården hamnar sist i serien, enligt 39 procent av spelarna.

·  Och årets genombrott tror spelarna att Frölundas Andreas Johnson blir, med 17 procent av rösterna.

Hela enkäten är bifogad.

För ytterligare information, kontakta:
Ulrika Westerberg, pressansvarig sporten C More, mob 070-745 93 14, epost: ulrika.westerberg@cmore.se.

• c more play
  • c more sport
  • shl
  • spelarenkät

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden. C More erbjuder i Norden 26 kanaler. C More Entertainment ägs av Bonnier Holding.