Finalisterna som kan belönas på Allsvenskans Stora Pris

Finalisterna är de tre spelare som har fått flest röster av juryn i respektive kategori. Vinnarna i kategorierna presenteras i direktsändningen Allsvenskans Stora Pris på torsdag den 17 november.

Allsvenskans Stora Pris sänds på C More Sport, TV12 och streamas fritt på C More, Fotbollskanalen och Allsvenskan.se klockan 20:30 den 17 november. I programmet guidar C Mores Jonas Dahlquist tittarna genom kvällen tillsammans med experten Anders Andersson, krönikör Olof Lundh och med flera gäster, däribland U21-landslagets förbundskapten Håkan Ericsson.

Finalister i Allsvenskans Stora Pris 2016 presenterat i bokstavsordning utifrån klubb:

Årets målvakt:

• Patrik Carlgren, AIK
  • Kevin Stuhr-Ellegaard, Elfsborg
  • Johan Wiland, Malmö FF

Årets försvarare:

• Emil Salomonsson, IFK Göteborg
  • Andreas Johansson, IFK Norrköping
  • Kari Arnason, Malmö FF

Årets mittfält:

• Viktor Claesson, Elfsborg
  • Anders Christiansen, Malmö FF
  • Magnus Wolff Eikrem, Malmö FF

Årets anfallare:

• Sebastian Andersson, IFK Norrköping
  • Christoffer Nyman, IFK Norrköping
  • Vidar Örn Kjartansson, Malmö FF

Kandidaterna för Årets tränare, Volkswagens pris för Årets nykomling och Årets mest värdefulla spelare presenteras nästa vecka.

Allsvenskans Stora Pris i C More och TV12 är ett årligt återkommande direktsänt evenemang med fullt fokus på Allsvenskan. Allsvenskans Stora Pris anordnas av Svensk Elitfotboll, C More och Fotbollsmagasinet Offside.

Vinnarna utses av en jury bestående av Allsvenskans 16 huvudtränare och lagkaptener samt av 32 utvalda journalister och experter. I juryn ingår representanter för riks- och lokalmedia, press och tv, radio och webbtidningar. Förbundskaptenen för herrlandslaget, Janne Andersson, samt U21:s förbundskapten Håkan Ericson ingår också i juryn.

Officiell hashtag:
#ASP2016

För ytterligare information, kontakta:
Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig Sport, C More och TV4-Gruppen, 076-545 40 14, jonathan.stara@bonnierbroadcasting.com

Kaveh Sarvari, Evenemangsutveckling Svensk Elitfotboll, 070-489 09 79, kaveh.sarvari@svenskelitfotboll.se

• allsvenskan
  • allsvenskans stora pris