​Månadens spelare utses i Allsvenskan

Svensk Elitfotboll lanserar tillsammans med Svenska Spel och C More utmärkelsen Månadens spelare. Ett pris som går till den spelare i Allsvenskan som gjort bestående sportsliga avtryck under den senaste månaden. – Det ligger rätt i tiden att vi varje månad lyfter fram och prisar spelare som gör bra ifrån sig i Allsvenskan, säger Stefan Lundin, Sportdirektör i Svensk Elitfotboll.

Månadens spelare lanseras söndagen den 8 maj genom att april månads pristagare utses i Allsvenskans egna kanaler och på C More. Juryn består förutom av samtliga allsvenska klubbars lagkaptener och Stefan Lundin, också av Jens Fjellström (C More), Olof Lundh (TV4), Malin Jonson (Expressen), Anders Bengtsson (Offside) och Per Bohman (Aftonbladet).

– Tillsammans ska vi komma fram till vem som varit bäst varje månad men det är inte lätt att utse en månadens spelare i Allsvenskan. Vi har en utmaning framför oss. Det är en jämn serie och en spelares omgivning och matchens karaktär kan påverka hur en spelare presterar eftersom det är en lagsport vi talar om, säger Stefan Lundin.

Vinnande spelare får en check från Svenska Spel på 10 000 kronor där pengarna går till klubbens ungdomsorganisation.

Totalt kommer sex månadspris att delas ut under året och efter säsongen bjuds vinnarna in till Allsvenskans Stora Pris, som sänds i C More.

För mer information, kontakta:
Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig, C More Sport, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

Robert Johansson, kommunikatör, Svensk Elitfotboll, 070-361 66 74, robert.johansson@svenskelitfotboll.se

• Fotboll

• månadens spelare
  • svensk elitfotboll
  • fotboll
  • c more sport
  • allsvenskan

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.