CA Fastigheter AB (publ) ISO 14001:2015 certifierade

Som ett led av CA Fastigheters hållbarhetsarbete har CA Fastigheter blivit certifierade i miljöledningssystem 14001.

För att bli ISO-certifierad krävs ett ledningssystem och att företaget uppfyller de krav som finns uppställda i den aktuella standarden. Det är ISO, internationella organisationen för standardisering, som tar fram standarden. Genom certifieringen skapar man tydligare struktur och processer som på effektivaste möjligast sätt minimerar negativ miljöpåverkan och hjälper till i strävan att alltid nå förbättringar. Miljöledningssystemet säkerställer också att lagar och andra krav följs.

Arbetet med att nå certifiering har pågått under större delen av 2021 och certifikatet erhölls i januari 2022. ”Alla medarbetare har varit delaktiga i arbetet och upplevt det som betydelsefullt och viktigt. Certifieringen är en viktig del i det gröna arbetet med att minska vår miljöpåverkan i alla led av verksamheten” säger hållbarhetsansvarig Mica Hofverhagen.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Andreas Von Hedenberg, VD

andreas.von.hedenberg@cafastigheter.se