CA Fastigheter hyr ut till restaurang i Strato på södermalm

Till våren 2022 öppnar restaurangkoncept NoocH upp sina portar i Strato, Södermalms nya landmärke vid Tantolunden. CA Fastigheter har tecknat nytt hyresavtal om sammanlagt 214 kvm.

Bakom NoocH står Omer Skaljo med vänner som idag driver ett flertal olika restaurangkoncept i Solnaområdet och som nu är redo att lyfta konceptet NoocH till nya nivåer på Södermalm. Omer har sedan tidigare bakgrund inom restaurangbranschen och känner en stor passion för framför allt den asiatiska matkulturen.

”NoocH är ett koncept med fokus på det asiatiska köket med smakinslag från hela världen. Råvaror och unika smaker är något vi brinner för och vi använder i största möjliga mån säsongsbaserade råvaror av högsta kvalité. Restaurangen är tänkt att ha öppet dagligen även för avhämtning, leverans och catering” säger Omer Skaljo.

”Vi på CA Fastigheter är otroligt glada att Omer Skaljo med vänner har valt Strato för sitt koncept och kvarterskrog. Vi är helt övertygade om att de kan leverera precis det som behövs för att skapa en naturlig mötesplats och atmosfär, både för de boende och för de som arbetar i området” säger Malin Claesson Stenström.

För mer information vänligen kontakta
Malin Claesson Stenström, Regionchef Stockholm, CA Fastigheter +46 73-923 97 59
Omer Skaljo, NoocH +46 76-339 43 02