Chauvin-Arnoux Energy presenterar ULYS MCM Energilogger

Energilogger med enkel installation utan att bryta spänningen för upp till 18 st 3-fas energimätare. Vid 1-fas applikationer upp till 54 mätpunkter.

Uppkopplingen görs med en spänning för alla kanaler passar till både 1-fas och 3-fas applikationer. Öppningsbara strömtranformatorer eller rogowskispolar används för att mäta strömmen på respektive förbrukare. De ansluts med RJ12 kontakter maximalt 9 m från Ulys MCM.

Det finns 4 olika öppningsbara strömtransformatorer och 2 rogowskispolar för olika strömområden. ULYS MCM mäter alla energistorheter samt elektriska storheter. Det finns även med en temperaturgivare för att mäta omgivningstemperaturen där MCM sitter. Det finns en sparat skärm för panelmontage som tillbehör, där alla mätvärden från alla mätpunkter kan visas. ULYS MCM kan anslutas via ethernet eller RS485 för anslutning till en PLC med mätning i realtid. Det finns även en micro-SD kortplats för lokal lagring av mätvärden.

Kontakta oss för mer information om de strömtänger och Rogowskispolar som finns tillgängliga!