Pressmeddelande -

CaCharge inleder internationell expansion med Norgeetablering – Ska ge fastighetsägare, kommuner och p-bolag lönsam elbilsladdning

CaCharge, ledande inom elbilsladdning som använder tillgänglig effekt optimalt, inleder en internationell expansion med en utlandsetablering i Norge. Fokus kommer att vara kommersiellt lönsam elbilsladdning för fastighetsägare, parkeringsbolag och kommuner. Etableringen sker både genom partnerföretag och direktförsäljning till slutkund.

– Vi opererar över 1000 laddboxar och växte med över 250 procent i Sverige förra året. Nu ska vi ha samma positiva utveckling i Norge. Trots att Norge har världens mest mogna elbilsmarknad har det hittills varit svårt att ta svårt att ta betalt för laddning på kommersiella parkeringsplatser. Det ska CaCharge ändra på, säger Louise Kierkegaard medgrundare och ansvarig för den norska verksamheten.

– CaCharges effektiva laddning och flexibla tjänster betyder att aktörer med många parkeringsplatser kan erbjuda många laddplatser som samutnyttjas av olika användare. Inom det här området ska CaCharge bli en av Norges ledande aktörer, fortsätter Louise Kierkegaard.

Installatörsföretaget Moderne Elektro med lång erfarenhet av elbilsladdning, kommer att sälja och installera CaCharges lösning i Norge. SKB Eiendom som äger och förvaltar 180 000 kvadratmeter i Norge har tecknat ett ramavtal med CaCharge och en första installation är genomförd utanför Oslo.

– Det som gjorde CaCharge så intressant var att vi nu kan hantera flera olika typer av användare i en och samma lösning med bl.a. flexibla betalningslösningar, säger Espen Norman Hoel, på Eiendoms Investor Management AS, en del av SKB.

• Ekonomi, finans

CaCharge välkomnar elbilarna och erbjuder marknadens mest lönsamma lösning för laddplatser. Vi gör det enkelt, kostnadseffektivt och energismart att uppgradera parkeringsplatser till laddplatser.

Läs mer om oss på:

www.cacharge.com

www.laddabilensommobilen.se

Charlotta Wennerström Nobel

Presskontakt PR/Marknadskommunikatör Marknadsföring, kommunikation och PR +46 708 60 95 90