Calluna vill som ny medlem i Svensk Vindenergi fortsätta att bidra till att biologisk mångfald främjas i svenska vindkraftsprojekt. Foto: Jonas Mattsson.

Calluna ny medlem i Svensk Vindenergi

Svensk Vindenergi välkomnar Calluna som ny medlem. Calluna har länge strävat efter att bidra till att samhällets utveckling värnar den biologiska mångfalden. "Vi ser fram emot att fortsätta möjliggöra en ansvarsfull och miljövänlig utveckling av vindkraftsprojekt i Sverige", säger Callunas VD Camilla Montén.

Svensk Vindenergi, branschorganisationen för vindkraft i Sverige, välkomnar Calluna som nytt medlemsföretag.

"Vi är glada över att välkomna Calluna som medlem i Svensk Vindenergi. Deras engagemang för att bevara och främja den biologiska mångfalden är av stort värde för vindkraftsbranschen. Tillsammans kommer vi att fortsätta det intensiva arbetet för en hållbar och ansvarsfull utveckling av vindkraftsprojekt i Sverige", säger Daniel Badman, VD för Svensk Vindenergi.

Calluna har sedan grundandet 1992 etablerat sig som en oberoende och pålitlig aktör inom sitt område och har varit engagerade i projekt med flera andra medlemsföretag i Svensk Vindenergi.

Som medlem i organisationen kommer Calluna att intensifiera sitt arbete med att bistå vindkraftsbranschens strävan mot att främja ekologisk hållbarhet. Camilla Montén, vd för Calluna, betonar vikten av detta medlemskap:

"Vi har en stark vilja att bidra till en samhällsutveckling som värnar den biologiska mångfalden. Vår anslutning till Svensk Vindenergi kommer att stärka vårt engagemang och vi ser fram emot nya samarbeten med andra medlemsföretag och att fortsätta möjliggöra en ansvarsfull och miljövänlig utveckling av vindkraftsprojekt i Sverige", säger Callunas VD Camilla Montén.