Miljökonsult André Dabolins från Calluna medverkade vid Göteborgs universitets arbetsmarknadsdag 19 april 2023.

Hur är det att jobba som miljökonsult på Calluna?

Många av de studenter som deltog i arbetsmarknadsdagen vid Göteborgs universitet i april var nyfikna på Calluna som arbetsgivare. Vår miljökonsult André Dabolins svarade på så många frågor han kunde. "Det var väldigt givande att få träffa så många intresserade studenter."

Den 19 april anordnade Göteborgs universitets institutioner för biologi och miljövetenskap, kemi och molekylärbiologi och marina vetenskaper gemensamt en arbetsmarknadsdag för sina studenter.

Omkring 200 studenter lyssnade på dagens presentationer och träffade de nio alumner som representerade olika arbetsgivare från privat och offentlig sektor. André Dabolins från Calluna medverkade och berättade om hur arbetslivet ser ut som miljökonsult. Och många var nyfikna på Calluna som arbetsgivare.

"Det var väldigt givande att få träffa så många intresserade studenter. Jag hade önskat att jag hade mer tid, för det fanns mängder av frågor och jag var upptagen med att besvara dessa från början till slut," säger André Dabolins.