Större och bättre - Callunas nya kontor på Waldenströmsgatan 2 i Gävle respektive Fabriksgatan 13 i Göteborg.

Nya lokaler i både Göteborg och Gävle

Som landets största miljökonsult fortsätter Calluna att växa och utvecklas. I både Göteborg och Gävle blev det dags för större och bättre kontorslokaler denna vår, för att få plats med alla nuvarande och framtida konsulter. Nu har båda kontoren flyttat in och vi ser fram emot att få driva många viktiga projekt i de nya lokalerna!

Förvärvet av branschkollegan Ecocom AB samt ytterligare tillväxtambition har gjort att flera av kontoren snabbt har fått andra förutsättningar.

– Dessa investeringar är en naturlig del av Callunas strategi att vara hela Sveriges ledande miljökonsult, säger VD Fredrik Ström. Vi ska som bolag vara starka över hela Sverige genom regional närvaro och lokalt fokus. Dessutom är det viktigt för våra duktiga medarbetare att ha trivsamma, funktionella och kreativa arbetsplatser.

Göteborg får äntligen plats att växa

I Göteborg har personalstyrkan utökats med tre nya medarbetare i och med förvärvet av Ecocom. Med ett tidigare behov av större lokaler blev det nu högaktuellt med flytt. Omkring tio medarbetare bor nu in sig i de nyrenoverade lokalerna på Fabriksgatan 13 i Gårda, även om många ännu mestadels jobbar hemifrån på grund av Coronapandemin.

– Det känns otroligt kul att få komma i ordning på det nya kontoret! säger en av kontorets medarbetare Tove Adelsköld. Här har vi plats att driva våra projekt och trivas tillsammans som kollegor, och även goda förutsättningar att samarbeta med kollegor på de andra kontoren och våra kunder och samarbetspartners.

När vi två blir en – Gävle samlokaliserar två kontor

I Gävle har Calluna haft två kontorslokaler sedan sammanslagningen med Ecocom i höstas. Nu har de två kontorens drygt femton anställda flyttat ihop under gemensam Calluna-flagg i centrala Gävle. Den nya gemensamma lokalen är större och mycket bättre anpassad till våra många olika arbetsuppgifter.

– Läget för vår nya lokal ger oss utmärkta möjligheter att utvecklas, säger Magnus Stenmark, affärsområdeschef på Callunas Gävlekontor. Tack vare närheten till järnvägsstationen underlättar vi pendling till och från jobbet för våra medarbetare och dessutom kan vi bjuda in kunder och samarbetspartners i en nyrenoverad lokal nära centrum.