Camilla Montén har tillträtt tjänsten som VD på miljökonsultföretaget Calluna AB. "Hon är en erfaren ledare med starkt driv och målfokus", säger styrelseordförande Eva Gidlöf. Foto: Maria Adelsköld.

Camilla Montén ny VD för Calluna AB

Den 1 januari 2022 tillträdde Camilla Montén som ny VD för Calluna AB. Hon har ett stort engagemang i hållbarhetsfrågor och en bred erfarenhet där hon har verkat inom miljöområdet, konsultbolag, läkemedelsindustrin och flera andra branscher. Camilla har hela sitt yrkesliv arbetat med försäljning, organisationsutveckling och förbättringsarbete. Hon kommer senast från rollen som VD för Patria Helicopters.

Camilla är en erfaren ledare med starkt driv och målfokus. Hon har såväl strategisk som operativ erfarenhet, och styrelsen är mycket nöjda med att ha rekryterat henne till VD för Calluna, berättar styrelseordförande Eva Gidlöf.

Det känns mycket roligt att få börja arbeta tillsammans med Callunas alla kompetenta medarbetare. Sverige och miljöbranschen behöver ett starkt Calluna nu när vi tillsammans ska säkra funktionen av våra ekosystem, säger nya VD:n Camilla Montén.

Calluna grundades 1992 och är idag landets ledande miljökonsultföretag med spetskompetens inom biologisk mångfald. Bolagets drygt hundra medarbetare arbetar dagligen med att stötta kunder i deras arbete för hållbar användning av mark och vatten i enlighet med svenska och globala miljömål. Callunas konsulter är verksamma i hela Sverige, med uppdrag inom exempelvis samhällsplanering, vindkraftsutbyggnad, infrastrukturprojekt, miljöövervakning, naturvård och ekologisk uppdragsforskning.

Regioner

Calluna AB är Sveriges ledande naturmiljökonsult med spetskompetens inom biologisk mångfald. Affärsidén är att stötta kunderna i deras arbete för hållbar användning av mark och vatten i enlighet med svenska och globala miljömål.

Eva Gidlöf

Styrelseordförande