Cambio är en av Sveriges bästa arbetsplatser!

Cambio har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2020 i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work.

Varje år utvärderar undersöknings- och konsultföretaget Great Place To Work mer än 10 000 organisationer för att ge dem ett mått på sin arbetsplatskultur och sin insats som arbetsgivare. I år har Cambio placerat sig på topp 15-listan i kategorin ”Stora Företag 250+ medarbetare” i Sverige.

- Vi är otroligt stolta och glada! Utmärkelsen är ett kvalitetsbevis från våra anställda, säger Camilla Norander, Head of PeopleSuccess.

Cambio arbetar målmedvetet med sina värderingar och med att skapa en trivsam och utvecklande arbetsplats. De har varit certifierade av Great Place To Work sedan 2017.

- Det som präglar den goda stämningen på Cambio är tillit och kamratskap, och en känsla av att vi åstadkommer väldigt mycket bra tillsammans. Vi arbetar med produkter som gör nytta, både för samhället och för den enskilda individen, säger Peter Gille, CEO på Cambio

- Precis som för så många andra är det en speciell tid för oss just nu då de flesta jobbar hemma och vi inte ses så ofta. Därför känns det extra bra att få utmärkelsen och jag hoppas att vi på Cambio kan fira tillsammans inom kort, tillägger Camilla Norander.

Om Great Place To Work

Great Place to Work® hjälper organisationer inom alla branscher och av alla storlekar att utveckla sin arbetsplatskultur. Till grund ligger över 30 års forskning om vad som gör att en arbetsplats uppfattas som riktigt bra. Varje år utför de även medarbetarundersökningar av 11,5 miljoner medarbetare från över 10 000 organisationer i 90 länder. De som av sina egna medarbetare rankas allra högst lyfts fram på våra listor över de bästa arbetsplatserna, och erhåller någon eller några av våra kvalitetsutmärkelser Sveriges Bästa Arbetsplatser, Europas Bästa Arbetsplatser och Världens Bästa Arbetsplatser.

Om Cambio

Cambio grundades 1993 och har sedan dess levererat heltäckande IT-lösningar för hälso- och sjukvårdsorganisationer samt verksamhetssystem för kommuner. Idag är Cambio ett e-hälsoföretag, som tillhandahåller smarta, pålitliga och användarvänliga lösningar för att förbättra vård och omsorg. Cambio är en marknadsledande leverantör i Norden med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg med målet att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner och kommuner. Cambio har runt 750 anställda i fyra länder.