Ny shoppingtrend till Sverige – säljer bara till medlemmar

Pressmeddelande
Sveriges första medlemsbaserade shoppingcommunity Campadre.se växte förra veckan med 10 000 medlemmar och ett nytt sätt att shoppa har nått Skandinavien. En av Sveriges just nu snabbast växande e-handelssajter är ett resultat av ett samarbete mellan IT-entreprenören Krister Mossberg och "jeansgurun" Finn Alpberg och reklambyrån Blackboard.

I Europa har de senaste åren en ny shoppingform etablerat sig - att handla exklusiva varumärken genom så kallade shopping communities, endast är öppna för medlemmar. Nu har konceptet kommit till Sverige och kampanjsajten Campadre.se har sedan i början av februari vuxit från knappt tusen till över 40 000 medlemmar. Att det är en social shoppingcommunity visar sig också genom att budskapet är självgenererande. Medlemmarna har själva spridit buskapet vidare genom bloggar och sociala forum på nätet.

Kombinationen av två framstående entreprenörer från olika områden har bidragit till den lyckade lanseringen av sajten. Grundare och vd för Campadre är Krister Mossberg, IT-entreprenör som varit med och startat bland annat Hitta.se. Till sin hjälp har han haft retail-entreprenören Finn Alpberg från Vox som tidigare bland annat sett till att Nudie hamnade på butikshyllorna i Sverige, och reklambyrån Blackboard som är huvudbyrå.

"Blackboard tillsammans med Finn skapar känslan i det vi erbjuder kunden och jag skapar förutsättningar för att bygga vår affär" säger Krister Mossberg.

Genom att endast sälja genom tidsbegränsade kampanjer på Internet kan Campadre erbjuda priser långt under butikernas, upp till 70 procent under ordinarie pris. Medlemskapet är gratis, men antalet medlemskap är begränsat. Campadre erbjuder produkter från märken inom bland annat mode, inredning och accessoarer.

Konceptet med medlemsbaserade kampanjsajter började i Frankrike. Trenden med shopping communities har sedan spritt sig till flera länder i Europa och även USA. Det franska företaget Vente Privee, www.vente-privee.com erbjuder idag kampanjer till medlemmar i Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Italien och Spanien och har en omsättning på 510 miljoner euro och 40 miljoner medlemmar. Andra likande sajter i Europa är till exempel Secret Sales, www.secretsales.com och Shop VIP, www.shopvip.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Krister Mossberg, vd Campadre
Tel: 0768-28 28 99, E-mail: krister@campadre.com

Emilie Thorsén, pressansvarig Campadre
Tel: 0739-60 06 31, emilie@campadre.com

Jens Wallenström, vd Blackboard
Tel: 0707-42 00 63, jens@blackboard.se

Campadre grundades 2008 och är Sveriges första medlemsbaserade kampanjsajt.
Campadre ägs till 51 procent av Seabay Capital och till 49 procent av privata investerare och personal.

• Företagsinformation

• invitation only shopping community
  • krister mossberg
  • shoppingportal