Pressinbjudan: Undersökning av skolelevers drogvanor presenteras i Östersund

Vid en heldagskonferens i Östersund den 13 mars presenteras resultaten från 2012 års undersökning av skolelevers drogvanor, regionala siffror från Jämtland och rikssiffror. Direkt i anslutning till presentationerna arrangeras en informell pressträff:

10.15

Presentation av resultat från riksundersökningen, Siri Nyström och Håkan Leifman, Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning (CAN)

11.10

Presentation av resultat från Jämtlands läns undersökning, Anna Werme och Anna Nicolaisen, Jämtlands läns landsting

12.00

Informell pressträff

Konferensen och pressträffen äger rum i OSD Kongress & Event, Östersund. Vid pressträffen medverkar Anna Werme vid Jämtlands läns landsting, Thomas Andersson vid Region Jämtland samt Håkan Leifman och Siri Nyström från CAN. Programmet för hela dagen finns på www.can.se.

• alkohol
  • alkohol- och drogforskning
  • alkoholkonsumtion
  • alkoholvanor
  • can
  • centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning
  • drogförebyggande
  • drogvanor
  • narkotika
  • tobak
  • tobak alkohol och droger bland ungdomar
  • dopning

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Drogutvecklingen i Sverige och Narkotikatillgängligheten i Sverige. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se.