Malmö värd för årets Rosa Bandet-gala

Cancerfondens Rosa Bandet-gala äger rum den 29 oktober. Galavärd i år är nya Malmö Arena tillsammans med Malmö stad. Som tidigare direktsänds galan i TV3.

- Det känns extra kul att Malmö får vara värd för något så viktigt som Rosa Bandet-galan, säger Johan Hermansson, evenemangschef i Malmö stad. Och givetvis är vi glada att galan hålls på fina Malmö Arena.

Malmö Arena invigdes i november 2008 och anses vara Europas modernaste arena.

- Rosa Bandet-kampanjen drivs av människor, föreningar och företag i hela vårt land, säger Marie Hammargren, Cancerfondens kommunikationschef. När vi nu fick möjlighet att förlägga galan utanför Stockholm så tog vi den. Detta symboliserar ännu tydligare att Rosa Bandet-kampanjen är en rikstäckande angelägenhet.

Biljetter till galan kommer liksom förra året säljas till allmänheten:

- Att ha galan i Malmö innebär också att vi får möjlighet att bjuda in människor från södra Sverige att dela finalen av kampanjen med oss, säger Marie Hammargren.

Cancerfondens Rosa Bandet-gala har tidigare ägt rum på bland annat Globen och Cirkus i Stockholm. Förra årets kampanj under oktober månad gav 46 miljoner kronor.

För mer information, kontakta:

Rebecka Blomberg, pressansvarig, Cancerfonden. Tfn 08-677 10 38, 0768-14 74 38 eller e-post rebecka.blomberg@cancerfonden.se

Johan Hermansson, evenemangschef Malmö stad. Tfn 040-34 73 91 eller e-post johan.hermansson@malmo.se

• rosa bandet galan
  • cancerfonden