Elisa’s släpper sitt tredje album!

Imorgon, den 30 januari, släpper det populära dansbandet Elisa’s sitt tredje album; ”Be mig! Se mig! Ge mig!”.

Elisa Lindström har själv varit med och skrivit flera av låtarna på skivan och andra upphovsmän är bl a Henrik Sethsson, Bobby Ljunggren, Fredrik Kempe och Sonja Aldén. Som producent ser vi återigen Henrik Sethsson.

Elisa’s har hela tre Guldklavar i bagaget (senast som Årets dansbandssångerska) och är för andra året i rad nominerade till en Grammis i kategorin ”Årets dansband”!

Med bandets nya medlem, basisten Felix Rajamäki, tar de ett steg mot ett lite yngre sound, utan att för den skull tappa den traditionella, tydliga och exklusiva tonen.

• guldklaven
  • grammis
  • elisa lindström
  • elisa's
  • fredrik kempe
  • sonja aldén
  • bobby ljunggren
  • henrik sethsson
  • dansbandskampen
  • dansband

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 byter också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.

Johanna Boström Stone

Presskontakt Senior Project Manager Capitol Records, Lionheart, SoFo Records + 46 8 714 33 55