Ida Redig släpper nya singeln "Förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig"

"Förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig" är titeln på Ida Redigs nya singel som släpps idag. Återigen går hon sin egen väg och med en ärlighet i rösten levererar hon rakt från hjärtat;

"Jag ser upp till människor som inte bryr sig om vad andra tycker, som skiter i vad andra säger om dem. Människor som gör allt det där som alla andra bara pratar om. Jag har bara träffat en sådan person i hela mitt liv. Förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig"

Ida har under de senaste åren skördat stora framgångar och 2016 är inget undantag. I början på sommaren släppte hon sitt tredje album "Tills döden skiljer oss åt" och lagom till att första snön föll nominerades hon till SKAP:s nyinstiftade producentpris för årets bästa musikproducent. Hon går under producentnamnet GIRL och hennes produktioner hörs bl.a. i reklamerna för BMW och Coop samt i soundtracket till nya säsongen av Kanal 5:s dramasatsning Gåsmamman.

”Förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig” släpps idag via Capitol Records och finns att lyssna på HÄR

• capitol records
  • göteborg
  • förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig
  • svensk pop
  • spotify
  • ida redig

Capitol Music Group Sweden är ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag. Sedan 1990 har bolaget haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.

Under paraplynamnet Capitol Music Group Sweden finns musiklablarna Capitol Records, Lionheart, Virgin Records Sweden, SoFo Records och Kavalkad. I bolaget finns också divisionerna Lionheart Music (musikförlag & musikproduktion) och Live (management, bokning & liveproduktion).

Johanna Boström Stone

Presskontakt Senior Project Manager Capitol Records, Lionheart, SoFo Records + 46 8 714 33 55