Pressmeddelande -

Premiär för musikvideon till Jireel’s nya låt ”Man of the Year” feat. Julia Dang

Den svenska hiphopartisten Jireel släpper nu musikvideon till sin nya låt ”Man of the Year”, featuring Julia Dang från TheLineUp. Musikvideon bygger på en kärleksrelation mellan Jireel och Julia Dang, som börjar på topp men som snart utvecklas till något destruktivt. Musikvideon är både producerad, filmad regisserad och stylad av Carlings och Nivy.

Jireel är den unga svenska hiphopartisten från Stockholmsförorten Rågsved som är på de flestas läppar just nu. Jireel släppte sin första singel ”Här & Nu” redan 2015, bara 15 år gammal. Med hitsinglar som ”Cataleya” och ”Snap”, som tillsammans streamats mer än 16 miljoner gånger på Spotify, och musikvideos med mer än 6 miljoner visningar på YouTube, har Jireel tagit den svenska musikscenen med storm och cementerat sin plats som en av de främsta. Nu släpper Jireel en musikvideo för den nya singeln ”Man of the Year” tillsammans med Youtube-stjärnan Julia Dang.

• Citat Jireel – ”Det har varit riktigt kul att göra den här produktionen. Vi har jobbat otroligt hårt senaste året. Titeln får tala för sig själv. 2017 är vårt år.

”Man of the Year” är den första singeln från Jireels nya platta, som är Jireels andra platta i ordningen. Låten är producerad av Jeff Roman, samma person som producerat Jireels båda hitsinglar ”Cataleya” och ”Snap”. Musikvideon till ”Man of the Year” är inspelad i Oslo och är både producerad, filmad, regisserad och stylad av Carlings och Nivy.

Jireel och Julia är båda stylade i Carlings AW17 kollektion som finns tillgänglig i samtliga Carlingsbutiker runt om i Sverige från och med september

Länk till lookbook och video:

• Mode

Om Carlings
Carlings är ett norskt denim- och livsstilskoncept som erbjuder inspirerande shoppingupplevelser i inkluderande miljö. Med stor passion för denim är Carlings återförsäljare av varumärken som Levi’s, Nudie, Lee, Dielse, Tiger of Sweden, Karve, Vailent, Santa Cruz och Vans. Den första Carlingsbutiken öppnade 1982 och idag finns det över 200 butiker runt om i Sverige, Norge, Finland och i Österrike. Carlings är en del av Varner Group som har huvudkontor i Billingstad utanför Oslo.Läs mer om Carlings på: www.carlings.com