PEPSI MAX® UTMANAR SIN STÖRSTA KONKURRENT OCH SÄTTER SMAKEN PÅ SPEL

Kan Pepsi MAX slå den mest sålda colan i Sverige baserat enbart på smak? 60 000 svenskar bestämmer.

SVERIGE, 8 JUNI 2018 – I sommar sätter Pepsi MAX® både smak och varumärke på spel, genom att ta den omtalade Pepsi MAX Taste Challenge till Sverige. Under en Sverigeturné med 50 stopp på 18 olika orter kommer man att utmana sin största konkurrent i ett nationellt smaktest. Sammanlagt ska 60 000 svenskar vara med och avgöra vilken cola som är svenskarnas favorit.

Pepsi Taste Challenge anordnades för första gången 1970, men kommer nu för första gången till Sverige. Testet går ut på att samtliga deltagare får två glas med cola för att därefter, utan att veta vilket av glasen som innehåller vilken cola, avgöra vilken av dryckerna de tycker smakar godast.

- Vi ser fram emot att introducera Pepsi MAX Taste Challenge i Sverige. När det gäller val av coladryck är det inte ovanligt att man är fast besluten vid vilket varumärke man föredrar och vilken sida man står på. Pepsi MAX Taste Challenge är framtaget för att utmana förutfattade meningar och överraska genom att bevisa att man smakmässigt kanske egentligen föredrar något annat. Med bara två klunkar är vi säkra på att vi kommer lyckas få fler att upptäcka Pepsi MAX-sidan, säger Mark Kirkham, Head of Marketing and Innovation på PepsiCo i Västeuropa.

Pepsi MAX Taste Challenge börjar den 2 juli och först ut att göra testet blir stockholmarna. Kom till Medborgarplatsen kl. 12-18 den 2 juli 2018. Andra städer som kommer besökas under turnén är bland andra Göteborg, Malmö, Visby, Halmstad och Örebro.

Om PepsiCo

PepsiCo erbjuder ett brett spektrum av produkter som konsumeras mer än en miljard gånger per dag i fler än 200 länder. PepsiCo hade under 2017 en omsättning på mer än 63 miljarder dollar och drivs av en mat-och dryckesportfölj som omfattar produkter såsom Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker och Tropicana. PepsiCo’s produktportfölj består av ett brett utbud av livsmedel och drycker, inklusive 22 varumärken som ger en uppskattad försäljning på mer än en miljard dollar per år inom detaljhandeln.

Hjärtat i PepsiCo handlar om syftesdriven prestation – och vi tror att framgången i vårt företag är kopplad till hållbarhet och världen runt omkring oss. Genom kontinuerlig förbättring av de produkter vi distribuerar, ett löpande ansvarstagande för att skydda vår planet samt genom att sysselsätta människor runt om i hela världen, lyckas PepsiCo som globalt företag att framgångsrikt gynna såväl samhälle som aktieägare. För mer information, besök www.pepsico.co.