Ramlösa in i det nya decenniet med ny kommunikation

Ramlösa in i det nya decenniet med ny kommunikation

Måndag 19 april lanserar Ramlösa sin nya reklamfilm regisserad av Felix Herngren, aktuell med succéserien Solsidan. År 2010 är Ramlösa mer aktuell än någonsin. Med ny reklamfilm, utomhusannonsering, webb och nya smaker vill Ramlösa befästa sin position som nummer ett på vattenmarknaden.

Den 17 juni 1707 invigdes Ramlösa Hälsobrunn till ära av kung Karl XII:s 25-årsdag. Brunnen som skulle kunna bota allt från svindel till skörbjugg blev snart känd som kurort dit societeten vallfärdade. Det var då. Idag är Ramlösa ett vatten för alla – skåning som norrlänning - ett varumärke som engagerar och berör generation efter generation.

Det nya reklamkonceptet går under parollen ”Ärligt är härligt!” och kommunicerar att Ramlösa är en naturlig produkt och ett varumärke som står för det okonstlade och äkta. Målet för Ramlösa är att stärka sin position som marknadsledare och förtydliga varumärket gentemot kund och konsument.

– I kommunikationen vill vi lyfta fram Ramlösas vilja att utgå ifrån det naturen bjuder, det vill säga att vara så okonstlad och förställa sig så lite som möjligt. Utifrån kärnvärden som uppfriskande, nyfiken, autentisk och varsam lanserar Ramlösa nu ett nytt kommunikationskoncept som tar avstamp i uttrycket "ärligt är härligt", säger Christina Wergens marknadsdirektör på Carlsberg Sverige.

Om reklamfilmen
Filmen handlar om en kille som kommer för sent till ett möte. Han försöker ursäkta sig med den ena bortförklaringen konstigare än den andra. Först hade brevbäraren fastnat med skägget i brevlådan. Sen fastnar han mellan två minidemonstrationer. Och till slut kommer han inte av bussen och Lasse Berghagen dyker upp. Strax efter kommer ännu en försenad kollega in till mötet, som enkelt och rakt upp och ner förklarar att han försovit sig – ärligt är härligt helt enkelt.

Den nya reklamfilmen har premiär i början av vecka 16 och kommer att sändas främst på kanal 5, TV 3, 6, 8, 9. Den nya kommunikationen kommer även i uttryck i magasin, dagspress, utomhus, på webben och i sociala medier.

Ramlösa lanserade i början av året Apelsin/Blodgrape och har nyligen lanserat ytterligare två smaker; Rabarber och Smultron.

Varumärkesansvarig för Ramlösa på Carlsberg Sverige
Wiveca Lindskog

Samarbetspartners till Ramlösa
Reklambyrå: Åkestam Holst, Produktionsbolag film: FLX, Webb: Trigger Mediebyrå: OMD PR-byrå: Prime